Kolejki w lunaparkach

Kolejka górska rocket coaster

Kolejka górska rocket coaster firmy International Amusement Industries nabiera prędkości do ponad 100 kilometrów na godzinę zaledwie w trzy sekundy. Takie kolejki spotykane są w dwóch rodzajach: kolejki niższe oraz kolejki wysokie. Kolejki niższe posiadają ostre zakręty oraz niskie wzniesienia, natomiast kolejki wysokie posiadają elementy typu Top Hat, czyli są to wysokie wieże, które posiadają pionowy wjazd oraz pionowy zjazd i są to krótkie kolejki. Kolejki górskie typu rocket nie posiadają prawie w ogóle inwersji, jednakże takowe się zdarzają. Do najbardziej typowych inwersji tej kolejki należą: heartline roll oraz pętla norweska, która łączy w sobie cechy imelmanna oraz pętli nurkującej. Kolejnym typem kolejki jest kolejka odwrócona, czyli Intamin Inverted Coaster. Tutaj pociągi są podwieszone pod torem. Sam pociąg składa się od pięciu do siedmiu wagonów. Każdy wagon posiada miejsca dla czterech pasażerów. Miejsca te są umieszczone w dwóch rzędach. Kolejka ta posiada dwie formy. Jedną z nich jest kolejka, która posiada obieg zamknięty, a drugą z nich jest kolejka, która posiada obieg otwarty. Obieg otwarty polega na tym, że pociąg pokonuje tor zarówno kilka razy przodem, jak i tyłem. Takie kolejki wykorzystują napęd elektromagnetyczny. Kolejnym typem kolejki jest kolejka do jazdy na stojąco. Inna kolejka natomiast to drewniana kolejka prefabrykowana, czyli Prefabricated Wooden Coaster.

Podobne

Kolejka górska Kingda Ka
Kolejka górska Kingda Ka, która znajduje się w Stanach Zjednoczonych posiada napęd hydrauliczny o mocy ponad 20800 koni mechanicznych, czyli 15,5 megawata. Na świecie znajduje się jeszcze jedna podobna do tej kolejka. Jest to kolejka Top Thrill Dragster znajdująca się w Cedar Point. Inną kolejką jest Mindbender. Znajduje się ona w parku rozrywki Galaxyland w Edmonton, a Kanadzie. Kolejka ta posiada największe przeciążenie dodanie w wysokości 5,2 g. Ponadto jest to także największa kolejka, która znajduje się w zamkniętym pomieszczeniu. W skład głównym elementów kolejki wchodzą: trzy pętle oraz kilka prawoskrętnych spirali. Pociąg składa się z trzech wagonów i może zabrać jednorazowo dwunastu pasażerów. Do podstawowych parametrów technicznych należą między innymi: wysokość wynosi 44,2 metry. Maksymalna prędkość wynosi 96 kilometrów na godzinę, maksymalne przeciążenie pionowe wynosi 5,2g, czas jazdy wynosi 1 minutę i 13 sekund, znajdują się tutaj trzy inwersje, kolejka zawiera cztery pociągi, a w pociągach trzy wagony....

Europa-Park
Europa-Park jest miejscem, gdzie znajduje się kolejka górska Silver Star. Park ten znajduje się w mieście Rust w Niemczech. Jest to najwyższa kolejka w całej Europie. Jej wysokość wynosi 73 metry. Ponadto jest jedną z najdłuższych kolejek górskich. Jej długość wynosi 1600 metrów. Kolejka ta jest wyposażona w trzy pociąg. W każdym pociągu znajduje się trzydzieści sześć miejsc. Przepustowość tej kolejki wynosi 1750 pasażerów na godzinę. Maksymalna prędkość, jaką osiąga ta kolejka wynosi 127 kilometrów na godzinę, a maksymalne przeciążenie wynosi 4g. Kolejka składa się z pięciu zjazdów, trzech zakrętów oraz jednego slalomu. Czas zjazdu wynosi 67 sekund, a czas wjazdu wynosi 33 sekundy. Cały przejazd kolejką trwa 100 sekund. Ponadto w budynku stacji znajdują się także: małe muzeum Mercedesa oraz McLarena. W Polsce w Śląskim Wesołym Miasteczku znajduje się największa w Polsce kolejka górska o nazwie Tic-Tac Tornado. Park ten znajduje się na granicy Chorzowa oraz Katowic. Kolejka...

Kolejka górska Ti-Tac Tornado
Kolejka górska Ti-Tac Tornado znajdująca się w Polsce posiada szereg podstawowych parametrów, wśród których warto wymienić następujące: wysokość kolejki wynosi 21 metrów, maksymalna prędkość jaką uzyskuje wynosi 60 kilometrów na godzinę, maksymalne przeciążenie wynosi 4,2 g, czas jazdy kolejką wynosi 54 sekundy, posiada dwie pętle, składa się z jednego pociągu, a pociąg ten posiada dwadzieścia cztery miejsca. Kolejka górska jest urządzeniem rozrywkowym, które instaluje się w parkach rozrywki. Klasyczna kolejka górska posiada wysokie wzniesienia, strome spadki oraz gwałtowne zakręty. Po tej trasie porusza się pociąg wraz z pasażerami. Pasażerowie podczas przejazdu doznają silnych wrażeń, które są spowodowane następującymi po sobie zmianami grawitacyjnymi, takimi jak przeciążenia oraz nieważkość. Podczas tych wrażeń powstają zaburzenia błędnika oraz pasażerowie czują stan grozy. Jeśli chodzi o działanie takich kolejek, to większość kolejek jest napędzana za pomocą siły grawitacji. Specjalny łańcuch wciąga łańcuch na szczyt wzniesienia, które jest jako pierwsze w torze i zazwyczaj jest najwyższe....

Kolejki górskie
Po uwolnieniu się pociągu od łańcucha, w dalszej kolejności pociąg ten zjeżdża i w ten sposób nabiera prędkości, a następnie wznosi się na kolejne wzniesienie i dalej spada. Kolejne wzniesienia są coraz to niższe od poprzednich wzniesień. Kolejne wzniesienia muszą być niższe od swoich poprzedników, ponieważ pociąg traci swoją część energii w wyniku tarcia oraz oporu powietrza. Oprócz wzniesień oraz spadków kolejka może zawierać inne elementy dodające grozy oraz uciechy. Pociąg podczas jazdy nie wypada z toru, ponieważ wagony są przyczepione za pomocą kół, które toczą się zarówno z góry, z dołu, jak i z boku szyny. W celu zmniejszenia tarcia nie wszystkie te koła dotykają szyny. W przypadku jazdy, gdy pociąg nie jedzie do góry nogami, to do szyny dotykają tylko koła górne oraz boczne. W przypadku, kiedy pociąg znajduje się w stanie nieważkości to zdarza się, że żadne koła nie dotykają szyny. Pociąg kolejki górskiej może być napędzany...